A romló PISA eredmények a Fidesz-kormány oktatáskormányzását minősítik

A termelési és az ipari környezet gyors változása miatt nincs más lehetősége Magyarországnak, minthogy a gyermekek és a felnőtt társadalom tagjainak a tudásszintjét érdemben fejlessze. Előfeltétele a válságoktól mentes iskolarendszer és a hozzáértő, kellő létszámú pedagógus. Magyarországnak nincs más gazdasági erőforrása, mint a magyar emberek, akik csak akkor tudnak itthon boldogulni, ha kellő tudás birtokában vehetik az akadályokat a rohamosan változó munka világában. Összetett világunkban, ahol egyre több és több készségre van szükségünk, elengedhetetlen a jó minőségű oktatás, ahol a tanulók a saját képességeik szerint haladhatnak előre évről évre.

Az Orbán-kormány képtelen megfelelni ennek a magyar diákok jövőjét befolyásoló elvárásnak, amit a PISA-felmérések eredményei újból és újból alátámasztanak. Matematikából és szövegértésből tovább romlott a magyar diákok teljesítménye, némi vigaszt csak a természettudományos tesztek jelentek, ahol valamelyest sikerült javítani. A kedvezőtlen folyamatot azonban képtelen megállítani az Orbán-kormány, hiszen nemcsak a koronavírus-járvány hatásainak köszönhető a tanulási eredményesség romlása. A 2010 utáni oktatáspolitika alkalmatlansága a legfőbb ok, hogy a természettudományos nevelés, a matematika és a szövegértés megújításában Magyarország az elmúlt időszakban egyáltalán nem tudott előrelépni, miközben a világban jelentős változások következtek be. 

Kanász-Nagy Máté,
az LMP frakcióvezető-helyettese

Kapcsolódó hírek

Most Te jössz!