A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda egy friss felhívás szerint dobra veri a magyar autópályákat is: működésüket 35 évre kiszervezné. Ezzel szeretné biztosítani saját maga számára a túlárazott autópályaépítéseket, a magas üzemeltetési költségeket és az ezen szerzett extraprofitot a következő 35 évben. Csalódni fognak, mert a jövőre felálló új kormány a korrupt módon kiszervezett köztulajdont és állami jogokat vissza fogja szerezni, az ebben a folyamatban résztvevőket pedig elszámoltatja.
A termőföldek, a kastélyok, az egyetemek és rengeteg más közvagyon után magánkézbe adná a Fidesz az összes autópályánk és gyorsforgalmi utunk építését és kezelését. A konstrukció még a korábban az LMP, de a Fidesz által is kárhoztatott PPP konstrukcióknál is kedvezőtlenebb, mert egy emberöltőre járadékfizetésre kötelezné az államot. A PPP konstrukcióban épült autópályák után még ma is egyre növekvő összegeket fizet a költségvetés, jövőre 138 milliárd forintot. A Fidesz a „koncesszióval” most évente többszáz milliárd forintot szivattyúzna ki.
Hazudik tehát a Minisztérium, amikor azt állítja, hogy az államadósság növelése nélkül valósul meg a projekt, hiszen amire évente százmilliárdokat kell fizetni, az bizony adósság. Az állam által beszedett útdíjaknak pedig nem csak gyorsforgalmi hálózat karbantartását és felújítását kellene fedeznie, hanem az egész magyar úthálózatét, köztük a gyalázatos állapotban lévő alsóbbrendű utakét, ahol 1000 milliárd forintnyi forrásra lenne szükség.
Keresztes László Lóránt,
az LMP frakcióvezetője