Bukott iskolarendszer, bukdácsoló diákokat nevel

A kormány elhibázott tűzoltás-jellegű politikája miatt egyre több iskolaéretlen, illetve fejlesztésre szoruló gyermek kerül be az általános iskola első osztályaiba. Mivel az iskolarendszer nincs felkészülve az eltérő igényű gyermekekre, ezért sokan akár egész életre szóló hátrányt szerezhetnek a szükséges fejlesztések elmaradása miatt. Azonnali intézkedés szükséges, mivel egyre több kisdiák kénytelen megismételni az első évfolyamot annál az oknál fogva, hogy az iskolarendszer nincs felkészülve a gyermekek eltérő igényű fejlesztésére.

Első lépésként vissza kell adni az óvodáknak a megfelelő kompetenciákat az iskolaérettségi vizsgálat elvégzése érdekében. Az LMP követeli, hogy a kormány vizsgálja felül, hogy az óvodák minden esetben tudják-e biztosítani a fejlesztő foglalkozást a gyermekek számára szükséges óraszámban. A gyakorlatban ugyanis hiába van előírva az egyéni fejlesztés, a valóságban a nagyfokú szakemberhiány miatt ez megvalósíthatatlan. Az illetékes szervek mihamarabb mérjék fel, hogy hány gyógypedagógus hiányzik a rendszerből és készítsenek cselekvési tervet a problémák kiküszöbölésére. A gyógypedagógusok számának növelése kizárólag az azonnali béremeléssel kezdhető meg.

Az intézkedés nem tűr halasztást, hiszen már most súlyosak a hiányosságok, a gyermekek megfelelő fejlődése pedig nem maradhat örökre jövőbeli terv.

Hohn Krisztina,
az LMP népjóléti és családügyi szakszóvivője

Kapcsolódó hírek

Most Te jössz!