A Galvani híd esetében a mai napig számtalan nézeteltérés és megoldatlan probléma van. Ennek ellenére sorra születnek a különféle döntések a projekttel kapcsolatban. A Fővárosi Közgyűlés ma készül elfogadni Budapest településszerkezeti tervét, amelyet a Galvani projekthez szükséges kiszabályozásokkal módosítanak.
Az LMP Budapest Elnökségének fenntartásai vannak azzal kapcsolatban, hogy továbbra is 2×2 közúti sávval tervezik a Galvani hidat és a hozzá kapcsolódó új körutat.
Egyelőre nincs megoldás a belváros forgalomcsillapítására sem. Bár a Galvani hidat azzal reklámozzák, önmagában nem képes a belváros gépjármű-forgalmát mérsékelni. Azonban a mai napig nincs megegyezés arról, hogy milyen forgalomcsillapító intézkedéseket vezetnek be a híd elkészültével.
Nincs megegyezés a pesti nyomvonal kérdésében sem, mert az érintettek számára az összes nyomvonalváltozat elfogadhatatlan.
Egyelőre arról sincsenek konkrétumok, hogy milyen forrásból fog megvalósulni ez a több száz milliárdos projekt.
Az LMP Budapest Elnökségének álláspontja, hogy a Fővárosnak nem szabad további döntéseket meghozni, amíg ezekben a kérdésekben nem alakul ki konszenzus.
Ferenczi István,
az LMP budapesti elnöke
Bakos Bernadett,
a Fővárosi Önkormányzat Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságának tagja