Az LMP petíciót indított, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter mondjon le, ha 2024 szeptemberében nem növekszik a 2022-es szintre a pontosan érkező IC- és más feláras vonatok aránya – közölte az ellenzéki párt szóvivője hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Gál József azt mondta, szinte minden magyar állampolgár érzékeli, hogy a vonatközlekedés a harminc éve tartó lejtmenete az elmúlt években drámaian felgyorsult. Az augusztusi adatokat ismertetve elmondta, az IC-vonatok több mint 67 százaléka késett öt percnél többet és ezzel negatív rekordot döntött a MÁV. Ilyen rossz értéket még soha nem rögzítettek, amióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton – jegyezte meg.
Felidézte, hogy Orbán Viktor miniszterelnök a hétvégén azt mondta, érdemes összehasonlítani, milyen volt a magyar vasút Lázár János minisztersége előtt és Lázár János minisztersége alatt, mert akkor
megkapni a munkájának a bizonyítványát.
Szerinte a magyar utazóközönség „színtiszta egyes bizonyítványt” állítana ki Lázár Jánosnak az elmúlt kétéves munkájáért. Közölte, 2022 szeptemberében az IC-vonatok 45 százaléka késett öt percnél többet, ennek az aránynak az elérését követelik idén szeptemberben. Hozzátette: a petíció elindítása mellett országgyűlési határozati javaslatot is benyújtottak Lázár János távozása érdekében.
A szóvivő reagált arra is, hogy Lázár János kilátogatott hétfő reggel Budapest VIII. kerületébe, a Pázmány Campus elleni tüntetők közé. Nem most kell „kinézni” a tüntetőkhöz, hanem be kellett volna építeni a projektbe a helyi lakosok és azokat képviselő önkormányzat kéréseit – mondta Gál József. Magyarország sokkal jobb hely lenne, ha Lázár János a kiemelt beruházási törvény mögé bújva nem a Pázmány Campust fejlesztené több száz milliárdból, hanem ezt a pénzt a vasútra fordítaná – hangoztatta.
MTI/LMP Sajtó