Lázár János közösségi oldalán azt írta, az augusztus 1-től bezárt 10 vasúti mellékvonal csak egy próba, amit decemberben értékelnek. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint nem kellene a vidéki emberekkel kísérletezni. A vasúti személyforgalom megszüntetése egyértelműen rossz irány: a vonalak bezárása helyett azok fejlesztésére van szükség.
Hamis az a kormányzati kommunikáció, hogy nem vonalbezárásról, csak „közlekedésimód-váltásról” van szó. A buszos pótlással sok esetben rosszabbul járnak az utasok. Dombóvár és Komló között 24 perccel, Miskolc és Tiszaújváros között 20 perccel nőtt meg a menetidő. Ráadásul az autóbusz fajlagosan többszörös energiafelhasználással rendelkezik a vasúthoz képest és kapacitása is kisebb.
A zöld megoldás nem lehet más, mint a mellékvonalak fejlesztése. A vonalbezárások fő indokaként megnevezett járműhiányt viszonylag gyorsan és olcsón orvosolni lehetne. Egy közepes stadion árából, 20 milliárd Ft-ból a teljes dízel vasúti járműállományt le lehetne cserélni külföldről beszerzett használt, de jó állapotú motorvonatokkal. Ezek legalább 10 évig szállíthatnák az utasokat. Hosszabb távon ki kell dolgozni és meg kell valósítani egy mellékvonali stratégiát: pályafelújítás, villamosítás vagy akkumulátoros, esetleg hidrogénes járművek, ütemes menetrend jó csatlakozásokkal, ráhordó buszjáratok, új, nagyvárosokat bekapcsoló vonalszervezés, P+R és B+R parkolók építése.
Bakos Bernadett,
az LMP országgyűlési képviselője