Támogatjuk az Európai Bizottság által javasolt intézkedéseket a színvonalas és befogadó oktatás megteremtésére és azonnali lépéseket sürgetünk az ügyben. Az alternatív utak segíthetnek a hátrányos helyzetű és különleges igényű tanulóknak is az oktatási részvételben és előmozdíthatják a szegregáció felszámolását. Ugyanakkor szükségesek azonnali intézkedések is a koronavírus-járvány által súlyosbított hiányosságok kezelésére, hiszen az első hullám alatt több, mint 100 ezer gyermek esett ki az oktatásból a korlátozások miatt.
Az OECD-országok közül már a járvány előtt is Magyarországon határozta meg leginkább a gyermekek iskolai teljesítményét és későbbi élet- és karrier lehetőségeit is az, hogy milyen családi környezetből indulnak. Ahhoz, hogy az iskola szelektív hatása kevésbé érvényesüljön és legyen esély a kitörésre,
minden gyermek számára egyenlő esélyeket kell teremtenünk. Ebben sokat segíthetne a digitális oktatás, amiben sajnálatos módon tavaly óta nem történt kellő előrelépés. Nagyon sok gyerek számára továbbra is csak álom, hogy be tudjon kapcsolódni a digitális oktatásba, hiszen nem állnak rendelkezésre az eszközök és a családi háttér sem teszi lehetővé ezek beszerzését.
Célzott állami programok kellenek a technológiai eszközök beszerzésére, és szükséges az országos felmérés az oktatás digitális kompetenciájáról, illetve az eszközdeficit és szakemberhiány felmérése.
Hosszú távon pedig az oktatás fontos céljává kell tenni, hogy a 21. század kihívásaira is felkészítse a fiatalokat. A jövő oktatása zöld és digitális, ezért azonnali lépéseket kell tennünk a rendszer felvértezése érdekében.
Az LMP Zöld Garancia programja olyan oktatást szorgalmaz, amely 2022-től, a
kormányváltás után szolgálni tudja a társadalmi felemelkedést. A közoktatás alapvető céljának gondoljuk a társadalmi különbségek csökkentését már fiatal korban, hogy tényleg mindenki a tehetsége és a szorgalma függvényében boldogulhasson.
Hohn Krisztina,
országgyűlési képviselő