Az LMP-Magyarország Zöld Pártjának budapesti szervezetei, szombaton tartott kongresszusukon konkrét célokat tartalmazó politikai nyilatkozatot fogadtak el.
A nyilatkozatban rögzítik, hogy az LMP következetes zölpolitikai céljai változatlanok, ezen célok eléréséhez a kormányváltás egy eszköz, hogy Magyarország végre a szavakon túl tettekben is elindulhasson a fenntarthatóság felé. Az LMP Budapest kongresszusa konkrét feladatcsomagot tett közzé, melyen a következő kormánynak dolgoznia kell:
A környezetünket és egészségünket terhelő gépjármű-forgalmat ne helyezzük át részvétlen és önző módon, ne terheljük másokra. A forgalmat mérsékeljük, csillapítsuk, csökkentsük!
A fenti cél érdekében vezessük be a használat- és szennyezésarányos útdíjat.
A közlekedés és a közlekedők biztonsága érdekében a megengedett sebességet lakott területeken fő szabály szerint maximáljuk 30 kilométer/órában, ami alól a főútvonalak jelenthetnek kivételt.
A lakott területeken átmenő tranzit teherforgalmat ne szolgáljuk ki újabb fejlesztésekkel.
A Galvani-projektet a fentiek figyelembevételével értékeljük újra, tervezzük át vagy vessük el.
Külső-Ferencvárosban ne épüljön magyar adófizetői forrásokból külföldi elitegyetem, de máshol sem.
Akár a Diákváros projekttel, akár a megfizethető lakhatás egyéb módon való biztosításával támogassuk a Budapesten tanuló diákokat.
A budapesti reptér környezeti hatástanulmányának elkészítése halaszthatatlan. A bővítést, különösen a légi-teherforgalom kapacitásainak bővítését ne támogassuk. A reptér működésének lakosságbarát újraszabályozását biztosítsuk.
A Városligetben nem támogatjuk további épületek építését. Az egykori Petőfi Csarnok helye legyen teljes egészében zöldterület. Amit még lehet, közparkként újítsunk meg a Városligetben.
A Normafát pihenésre és kirándulásra alkalmas városi erdőként, nem szórakoztató központként kell kezelni, megújítani.
A Népligetet természetközeli és műemlék közparknak kell meghagyni, ennek megfelelően kell fejleszteni.
Az Aquincumi híd esetében teljes körű konzultációt és minden lehetséges szcenárió vizsgálatát várjuk el, beleértve azt is, hogy nem épül híd, vagy csak a tömeg-, gyalogos és kerékpáros közlekedés számára épül híd.
A budapesti agglomerációban korlátozzuk a települések további szétterülését az ingázási kényszer és az ebből fakadó budapesti és agglomerációs problémák csökkentése érdekében.
Mind a fővárosban, mind az agglomerációban törekedjünk a kompakt városi negyedek létrehozására. Mindenkinek legyen elérhető az élethez szükséges alapvető összes funkció és szolgáltatás 15 perces gyalog-, kerékpáros vagy tömegközlekedési távon belül.
Kerékpáros és gyalogos Budapestet fejlesszünk, az ehhez szükséges magas minőségű és sűrű infrastruktúrával.
A klímaváltozáshoz való alkalmazkodás érdekében védjük meg és növeljük a települési zöldterületeket: ültessünk fákat és alakítsunk ki új közparkokat.
A Duna-partot adjuk vissza az embereknek.
LMP Sajtó