Az LMP egy Budapestet elkerülő vasútvonal építését szorgalmazza a főváros teherforgalmának csökkentése érdekében – mondta Bajkó-Sokoray István, a párt elnökségi tagja csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.
Az ellenzéki politikus úgy fogalmazott, a Budapest-Belgrád vasútvonal ezermilliárd forintba kerülő felújítása jelenlegi formájában érintené a Kelenföld-Ferencváros vonalat is, az ott élők pedig 40 százalékos teherforgalom-növekedésre, valamint nagyobb zaj- és rezgésterhelésre számíthatnak.
Az LMP felszólítja a kormányt, hogy mindaddig függessze fel a beruházást, amíg nem talál olyan megoldást, amely nem egy belvárosi lakóövezeti részen vezetné keresztül az ország jövőbeli legforgalmasabb tehervonalát – mondta Bajó-Sokoray István.
Hangsúlyozta, a környezetterhelés szempontjából a vasút számít a legzöldebb közlekedési megoldásnak, ugyanakkor a vasúti fejlesztéseket csak a helyben élők szempontjait figyelembe véve lehet végrehajtani.
Hohn Krisztina, az LMP országgyűlési képviselője elmondta, a miniszterelnök állításával ellentétben nem igaz, hogy Magyarország klímabajnok lenne, amit szerinte az is bizonyít, hogy a kormány nem hajlandó bezárni a Mátrai Erőművet, leállította a légszennyezettség elleni küzdelmet, továbbá folyamatosan csökkennek a zöldfelületek a fakivágások miatt.
Kiemelte, az sem igaz, hogy nincs alternatívája a paksi atomerőmű bővítésének, hiszen a megújuló energiaforrások nagyobb arányú használata helyettesítheti azt. „Magyarország akkor lesz igazán klímabajnok, ha leváltják Orbán Viktort” – mondta Hohn Krisztina.