A kormány úgy döntött, hogy privatizálják a MÁV VAGON Kft.-t, a MÁV még nyereséges egységeinek egyikét, egy átláthatatlan magántőkealap cégének. Az LMP szerint nem szétprivatizálni kell a MÁV-ot, hanem a közpénzek felelős beosztásával megmenteni, felújítani és fejleszteni.
Káosz van a kormányban a vasút irányításában. Bezárt mellékvonalak, előkészítetlen, káoszt okozó felújítások, járműbeszerzések sértődés alapú lemondása, vezetők kirúgása. És a legújabb, hogy eladnák a kevés nyereséges egység egyikét, a járműjavítót.
A rendszerváltás szégyene volt, hogy a nagy állami vállalatokat, azután a közszolgáltató cégeket eladták, pontosabban „kimazsolázták” belőlük a nyereséges részeket. Ugyanez zajlik most a MÁV-nál, ahol a kormány döntése értelmében a járműjavító részleget eladják – ki tudja milyen áron. Mindezt a „magántőke bevonása” ürügyén, ami nevetséges álcája az elkótyavetyélésnek. A káoszt jól jellemzi, hogy nemrég még az egykori MÁV Cargo visszavásárlását mondták célnak – az is felelőtlen lépés lett volna, a források rossz használata. A mostani privatizáció viszont a neoliberális rombolás iskolapéldája. Az LMP kéri a kormányt, hogy vonja vissza ezt a döntését az utasok érdekében, amit a legfontosabbnak neveztek még ma is.
Bakos Bernadett,
az LMP országgyűlési képviselője