A közlekedés visszaszorítására tesz javaslatot a szigorúbb klímacélok elérése érdekében az LMP. Az autós közlekedést ezért forgalomcsillapítással, sebességhatárokkal vagy dugódíjjal kell mérsékelni. Kanász-Nagy Máté bírálta az ingyenes parkolás bevezetését a járvány idején.
Kanász-Nagy Máté pénteki online sajtótájékoztatóján azt mondta: lehet úgy fenntarthatóbb, boldog életet élni, hogy nem közlekedünk annyit, ehhez olyan városmodellekre van szükség, amelyekben 10-15 perc alatt elérhető az orvos, az iskola vagy a munkahely.
Ha mégis szükséges, akkor a kerékpáros vagy a közösségi közlekedés is jó alternatíva lehet, ha korlátozzák az autós forgalmat. Rámutatott: az elmúlt években Budapesten egymillióról 1,4 millióra növekedett az autóforgalom. Ez növeli a városi stresszt, a légszennyezettséget, a zajt, élhetetlenné teszi a várost.
Az autózás visszaszorítása forgalomcsillapítással és a parkolási rendszer reformjával kell megoldani. A közúti sávok számának csökkentésével, sétálóutcák kialakításával, sebességkorlátozással, és a dugódíj bevezetésével.
Az elővárosi vasút vagy a villamosközlekedés fejlesztésére is szükség van, valamint P+R parkolók létesítésére, ahol akár kerékpárra is átszállhatnak az emberek.
Az LMP társelnöke új kerékpárutak létesítését is szorgalmazta, valamint sétálóövezetek kialakítását, különösen a belvárosban. Az elektromos autók és rollerek használatát is támogatni kell, megfelelő szabályok alkalmazásával.
Az LMP népszavazást kezdeményezett annak érdekében, hogy 2030-ra a károsanyag-kibocsátás az 1990-es szintnél 65 százalékkal legyen alacsonyabb. A népszavazás akár már jövő ősszel megtartható lesz, ha mérséklődik a járvány.