A Fidesz és a Momentum kéz a kézben szavazta meg az Európai Parlamentben az autók Euro 7-es környezetvédelmi normájának felpuhítását. Ezek a szavazatok is kellettek ahhoz, hogy az EP az eredetileg javasolt szigorúbb helyett egy olyan változatot támogatott, ami lényegében semmilyen javulást nem jelent a korábbi Euro 6-os normához képest. A Fidesz és a Momentum nemet mondott a tisztább környezetre: számukra fontosabb az autógyártó multik érdeke, mint az emberek egészsége. A Fidesztől nem is vártunk mást, az viszont meglepő, hogy ebben partnerük lett a Momentum is. A Zöldek frakciója elutasította a javaslatot.
Az Európai Bizottság eredetileg egy viszonylag szigorú Euro 7-es környezetvédelmi normát javasolt. Jelentősen csökkenteni kellett volna az új autók nitrogén-oxidokra, szálló porra, szén-monoxidra és ammóniára vonatkozó kibocsátását. A javaslat növelte volna az elektromosautó-akkumulátorok élettartamát, és csökkentette volna a gumiabroncsokból, valamint a fékekből származó anyagok kibocsátását. A Fidesz és a Momentum a javaslat felpuhításának támogatásával erre mondott nemet.
Ha a választók bizalmat szavaznak, az LMP EP-képviselője minden esetben a legszigorúbb zöld álláspontot fogja képviselni az EP-ben. A Fidesz és a Momentum véleményével szemben nem gondoljuk, hogy jó megoldás, ha az összes benzines, dízeles autót lecseréljük elektromosra. Ez csak konzerválja a jelenlegi forgalmat a városokban, a szennyezés nem csökken, csak áthelyeződik, rengeteg akkumulátort kell gyártani. A valódi zöld megoldás ezzel szemben, hogy településfejlesztési és más eszközökkel csökkentjük az autózás iránti igényt, támogatjuk a közösségi közlekedést, valamint a kerékpározást, gyaloglást. Az elektromos autóknak csak az így lecsökkentett forgalomban van helye.
LMP sajtó