A MÁV szakmai anyaga sem javasolja a Budapest-bérlet megszüntetését és a 2016-os agglomerációs járatokról szóló főváros-kormány szerződés felmondását, mert pénzügyi szempontból hátrányos lenne az államnak. A megnövekvő menetdíj-bevételek ugyanis nem kompenzálnák a Budapest-bérletből az államhoz befolyó 400 millió Ft-t és a főváros által az agglomerációs járatok üzemeltetésére kifizetett 6,5 milliárd Ft-t.
Az új rendszer csak akkor lenne pénzügyileg fenntartható, ha a kormány nem fizetné ki a fővárosi közösségi közlekedésre nyújtott 12 milliárd Ft-t, de mivel ez kötelező feladat, az Alaptörvény és a személyszállítási törvény szerint az államnak hozzá kell járulnia. Az agglomerációs szerződés felmondása azt is eredményezné, hogy a fővárosnak az állam által üzemeltetett agglomerációs járatokkal párhuzamos saját járatokat kellene indítania, aminek semmi értelme.
Lázár János, ha már nem hallgat az LMP-re, legalább hallgasson a saját szakértőire! Egyértelmű, hogy semmilyen szakmai érvet nem lehet felhozni a Budapest-bérlet megszüntetése és az agglomerációs járatokról szóló kormány-főváros megállapodás felmondása mellett.
A jó minőségű és stabilan finanszírozott közösségi közlekedés alapvető fontosságú Budapest és agglomerációjának élhetősége szempontjából, ezért az LMP – Magyarország Zöld Pártja írásbeli kérdést nyújt be az ügyben, és azt várja a kormánytól és a fővárostól, hogy állapodjanak meg a Budapest-bérlet fenntartásáról.
LMP sajtó