Az LMP biztonsági kamerákat telepítene valamennyi meglévő és új HÉV-járműre; az ellenzéki párt petíciót indított, hogy aláírásokkal kényszerítse a kormányt, találja meg ehhez a szükséges forrásokat.
Gál József, az ellenzéki párt szóvivője pénteki online sajtótájékoztatóján azt mondta, a gödöllői molesztálási ügy rávilágít arra, milyen fontos az utazás biztonsága a közlekedési mód kiválasztásakor. Csak akkor várható, hogy az emberek nagy számban váltsanak autóról tömegközlekedésre, ha az utóbbinak kiváló a szolgáltatási színvonala, beleértve a biztonságot is.
Ismertette: pártja írásbeli kérdéssel fordul Lázár János építési és közlekedési miniszterhez, tudakolva a kormány álláspontját a kérdésben. Emellett közérdekű adatigénylést nyújtottak be arról, hogy az elmúlt tíz évben a MÁV-Start és a MÁV-HÉV mennyi forrást fordított az utasbiztonság növelésére és bűnmegelőzésre.
Gyakorlati tapasztalatok igazolják, hogy a kamerák nem csupán az utasok „szubjektív biztonságérzetét” növelik, hanem valós biztonságot adnak. Mára szinte a teljes budapesti buszparkot kamerás megfigyelőrendszer védi, és a rongálásos, zaklatásos esetek jelentősen visszaszorultak a 15 évvel ezelőtti állapotokhoz képest – mutatott rá.
Kitért arra is, hogy a kamerák képe a későbbi bizonyítás szempontjából is kulcsfontosságú.
Az LMP ezért követeli, hogy az összes HÉV-járművet szereljék fel kamerákkal még akkor is, ha a teljes járműflotta megújításra és cserére szorul – jelentette ki. Megjegyezte: a HÉV-ek cseréje finanszírozási akadályok nélkül is mintegy 6-8 évet vehet igénybe. Ennyi ideig a Budapestre és az agglomerációra utazók nem maradhatnak rettegésben – jelentette ki.
MTI/LMP Sajtó